Magi.

Igår... Alltså.. Jag vet inte vart jag ska börja. Från början kanske.
Solig dag med 28 grader i en park med 25 000 människor. Härligt faktiskt.


Jag och min Linnea.
Satt mest i skuggan under träden på eftermiddagen tills...

Bright Eyes kom! Helt otroligt grymt. Conor Oberst är verkligen ett musikaliskt underbarn. Linnea var helt lamslagen efteråt, haha..




Sen Brandon Flowers. Världens snyggaste kille. Jag skojar inte. Herrejävlar.. Jag tror jag smälte ihop i en liten pöl på marken. Waahhh..
Sen körde han The Killers låten "Read my mind". BÄST. ÅH jag älskar The Killers.


....


Sen kom dom. Med fyrverkerier. Coldplay. ÄNTLIGEN.


Känslan när dom kom in och musiken började.. obeskrivligt. Inte bandet liksom, utan deras musik. Den betyder så oherhört mycket för mig. Går inte att förklara.



När extranumren kom, "Clocks" först, så var jag helt i extas. Jag skreeeek och brydde mig inte om nåt annat än känslan av musiken. Sen kom "Fix you". Man kan säga att den låten räddade mitt liv en gång (blahblah kliché-igt jag vet, men så var det) och jag grät och skrek som en idiot. Haha.. Men jösses vilken känsla. Jag glömde andas helt. Sen "Every teardrop is a waterfall". Lyckorus. Glömde andas igen. Linnea ledde ut en snurrig och yr mig från festivalen.

Nu har jag massa konfetti-fjärilar som sprutades ut under "In my place" i mitt rum och en "Every teardrop is a waterfall"-t-shirt.

Okej sammanfattning...: Bästa kvällen i mitt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0