Det kostar pengar att fånga ljus.

Ska jag köpa 5D Mark II eller inte? Mycket pengar. Är Fullframe värt det? Eller ska jag vänta och köpa ett 35mm/f2.0 istället nu innan resan? Jag kommer antagligen köpa 5D Mark II ändå någon gång i framtiden, och då kommer 35mm objektivet bara kännas som ett slöseri med pengar. Men 5D Mark II går på inte mindre än 17380 kronor. Mycket pengar. Väldigt mycket. Men det är fotografi jag vill satsa på, och detta jag har sparat alla tusenlappar till. Och pengar är väl till för att spenderas? Och jag kan inte komma på något annat jag vill lägga dom på. Jag är bara rädd att allihop bara försvinner sådär. Och jag måste bestämma mig snart. Åker om två veckor. Objektiv eller kamera? KAOS. HJÄLP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0