The magic of moviemaking.


Har det riktigt kul på Edithouse. Springer omkring med min klasskompis Evelina runt hela göteborg med... oh my.. Canon EOS 5D Mark II. Okej, om man inte är insatt i fotografi så fattar man nog inte att jag kan vara så uppspelt över detta faktum, men om man faktiskt är det.. Alltså mamma mia vilken kamera. Har sparat till den i ett halvår nu och är snart där. Snart. Och att få springa omkring med Edithouses exemplar får mig inte att vilja ha den mindre precis. I och för sig filmar vi mest, eftersom Edithouse är en Reklamfilmbyrå. Men jag fotar lite i smyg. Som till exempel de här bilderna. (Kvaliten är dock väldigt förstörd här. Bättre kvalitet kommer på min deviantart senare.)

Anyway. Vi ska lära oss om filmproduktion och filmredigering på Edithouse. Så jag och Evelina gör våran egen kortfilm. Ungefär en liten promo för Göteborg. Fast i miniformat. Och lite mer hur Göteborg är i våra ögon. Så vi springer omkring hela dagarna med kamerautrustning för dyr för att tänka på.

Springer över gator och försöker att inte bli överkörda av spårvagnar, klättrar över staket, jagar duvor, och får konstiga blickar av folk när vi sätter upp stativ och kamerautrustning mitt på stora torg.
















Evelina tog denna. Den blev fin. Hon är duktig.


Okej denna kameran kostar 2,5 miljoner. 2,5 Miljoner. Jag nuddade den. Mer vågade jag inte.
Och detta är ändå inte Edithouses bästa kamera. Herrejävlar.

Edithouse är i alla fall ett riktigt kul ställe att ha praktik. Lagom smågalna människor som är som en enda familj.
Och filmerna de gör är sjukt bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0